اخبار و مقالات

تولید مرکبات ارگانیک در کشورکمتر از یک دهم درصد
تاریخ انتشار : 1395/5/26 ساعت 16:54:56
تولید مرکبات ارگانیک  در کشورکمتر از یک دهم درصد

















تولید مرکبات ارگانیک در کشورکمتر از یک دهم درصد
تاریخ: 1395/03/24
شماره: 5851
بازدید: 67
دبیر انجمن ارگانیک گفت:در حال حاضر مجموع کشت محصولات ارگانیک اعم از مرکبات در کشور ما کمتر از یک دهم درصد است که همواره بایستی در راستای گسترش اقتصاد سبز گام های جدی در این راستا برداشته شود.
 
محمد رضا داوری دبیر انجمن ارگانیک در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به توسعه محصولات ارگانیگ اظهار داشت: در حال حاضر مجموع کشت محصولات ارگانیک اعم از مرکبات در کشور ما کمتر از یک دهم درصد است که همواره بایستی در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری و گسترش اقتصاد سبز گام های جدی در این راستا برداشته شود.

وی با اشاره به مهم ترین اقدامات توسعه اقتصاد سبز گفت: بازاریابی محصولات ارگانیک در داخل و خارج و تشویق کردن کشاورزان به کشت این محصولات از جمله اقدامات اساسی به شمار می رود چرا که باید کشاورز از اقتصادی بودن کشت اطمینان خاطر داشته باشد.

داوری ادامه داد: تاکنون توسعه محصولات ارگانیک به سبب ضعف مسائل فرهنگی و آموزشی، نبود پتانسیل های لازم و نابسامانی دولت و انجمن ارگانیک موجب شد تا نتوانیم در توسعه محصولات ارگانیک آن چنان که باید و شاید موفق شویم.

دبیر انجمن ارگانیک با اشاره مزایای کشت ارگانیک بیان کرد: با توجه به آنکه همه نهاده ها در داخل وجود دارد، لذا با توسعه محصولات ارگانیک در بخش کشاورزی کشور می توان در شرایط خاص و تحریم های ظالمانه از وابستگی به سموم و آفت کش های شیمیایی کشورهای دیگر بی نیاز شد.

 
منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان